more interesting news

вариация на тему исходного

Радио Голос Омара сегодня – о первом романе Бонфильоли из трилогии в пяти томах

расписание Голоса Омара Live тут. 13 мая будет несколько запоздалый Pynchon In Public Day

русские критики о Пинчоне:
– достойно: Александр Стрельников. Радуга энтропии
– убожество: Антон Кораблев. Внеклассное чтение. про это-то ладно: …русскоязычная адаптация тот еще BDSM-подарок — вопиющий пылесборник мемов и кладезь желтушного сленга; удивительно, как подобная тюремная похлебка на блатных щах выдается за Пинчона. Но самое удивительное, что переводы-то делаются с серьезным выражением лица комсорга под спидами, а интерес у подельников вся эта rape-гайдаевщина отбивает. тут у нас все великие знатоки. но вот это уже совершенно феерическое: Вообще зрелый Пинчон — это конвейер софт-порно: по лекалам «порока» скроена и последняя на сегодняшний день книга «неуловимого мстителя» — там уже еврейский юмор пошел, а такими темпами и до Вуди Аллена недалеко. Последние же признаки истерики и ада были в «Against The Day». ба, да это же просто Гамби. brain hurts!

Baserad på en berättelse av Thomas Pynchon, kretsar historien om en svårt nerrökt privatdeckare som tvingas ge sig ut på en totalt skruvad jakt på sin försvunna flickvän och det tar tid. Varje ledtråd leder till en ny och med det också ännu en försvunnen eller rent av död person som eventuellt kan hjälpa till att sprida ljus över det alltjämt växande mysteriet.

Vicio Propio llega a los cines. La nueva película de Paul Thomas Anderson llegó el pasado fin de semana a las pantallas españolas. La cinta está basada en uno de los últimos trabajos  del novelista americano Thomas Pynchon. Inherent Vice es quizás su obra más accesible, dentro de la complejidad que siempre rodea al escritor: California en los años 70, drogas, surf y una trama enrevesada. Joaquin Phoenix, Benicio del Toro, Reese Whitherspoon, Owen Wilson o Josh Brolin, entre otros, hacen aún más atractiva la cinta.

Set in the ’70s, the main character is Doc. He’s a private eye who is permanently high. There’s a heavy dose of paranoia and the film explores big themes like heroin use, neo-Nazism and gentrification. Is it faithful to the book?

Cincuenta años ha costado ver en pantalla una novela del esquivo Thomas Pynchon. El autor estadounidense abandona la lista de ‘inadaptables’ cinematográficos con Puro vicio, la visión que el no menos admirado Paul Thomas Anderson ha dirigido de su séptima novela.

The motto of the book is from the May 1968 events in France: “Beneath the paving-stone – the beach!”, beneath the artificial world of capitalism lies the freedom of nature, to narrow down such a beautiful metaphor. Doc lives on Gordita beach, an obvious substitute of the real Manhattan Beach on which Pynchon lived in the 60s, writing Gravity’s Rainbow. Pynchon makes the obvious connection between the hippies and California’s surfer culture, with the hilarious idea of psychedelic surf rock or “surfadelic” returning from Vineland. In that light, it is interesting that, due to it’s accessibility, this book has been called Pynchon’s “Beach-read”.

 Découvrir que Thomas Pynchon, l’un des romanciers américains contemporains majeurs, n’ait jamais été adapté peut paraître surprenant ou laisser présager qu’au-delà de son talent, son style est difficilement conciliable avec le grand écran.

Writer/director Paul Thomas Anderson’s adaptation of Thomas Pynchon’s 2009 novel is a shaggy ’60s-set noir that casts the private dick as a dope fiend and the cops as vibe-destroying squares. Most of it has all the menace of a beer-stained hemp rug but Anderson delights in shifting gears quickly, so the film’s lava lamp mood — it’s like watching a Raymond Chandler plotline acted out by the the cast of Jesus Christ Superstar — can turn in an instant.

Se estrena en España la película basada en ‘Vicio propio’, de Thomas Pynchon. La primera adaptación cinematográfica de una novela del autor norteamericano ha sido dirigida por Paul Thomas Anderson y protagonizada por Joaquín Phoenix.

Ode to the death of hippie idealism

Hiç fotoğraf çektirmeyen, basın mensuplarından ısrarla kaçan Pynchon’un kişiliği, bugün Amerikan medyasında bir efsane halini almıştır.

дополнительное чтение:

с предисловием Пинчона. знаете, сколько стоит?

еще одна пожилая книжка на полку пинчоноведа

тут я просто рыдал. от смеха, понятно – это примерно так же смешно, как рецензии некоторых русских критиков и отзывы некоторых таких же читателей. Гамби, как известно, не имеют национальной принадлежности. итак, внемлите: The end of my Thomas Pynchon affair

Писатель ВД и следующие страницы “Внутреннего порока” (246-248):


Advertisements

Leave a comment

Filed under pyncholalia, talking animals

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s